SaMn

Alla inlägg under november 2011

Av samn - 27 november 2011 20:00

Kom ihåg att när någon irriterar dig, tänk då på att det krävs 42 muskler i ditt ansikte för att göra en bekymrad min. Men det krävs bara 4 muskler för att sträcka ut armen och nita den jäveln!

FS

Av samn - 23 november 2011 18:56

Stallet hela dagen med Frida, har tvättat hästarna och hållt på. Nu blir det lite käk sen börja färga Fridas hår och mitt! och sedan panik fixa mina naglar!!

Av samn - 19 november 2011 12:49

Så här ser jag ut idag, med mina nya skor som jag fick av Bettina, älskar dom!

ska iväg till södertälje på släktträff, och imorgon är det jobb,


 

Av samn - 18 november 2011 17:01

Vad jag och sandra sitter och gör nu, heheheh


 

Av samn - 16 november 2011 19:47

                                 


Du skriker ut det, men jag kan inte höra ett ord du säger

Prata högt men inte säga mycket, 

Mendu har alla dina kulor kvar, Skjut ner mig om det är det du vill. Men jag kommer upp igen var så säker

Av samn - 8 november 2011 23:16

Kameleontisk är den mannen i sitt inre.
Jag försöker hålla mig i min kant.
Hans hjärta verkar vara gott som guld, hans hjärna verkar vara en mångfacetterad diamant.
Kameleontisk är jag i mitt inre och så svår att förstå.
Men jag vill bara ha honom intill mig, jag vill bara att han ska vara någon jag kan lita på.


Kan någon själ begripa hur man vet vem som kan ta en ända hem? Hypnotisk är den blicken han besitter, och så behagligt loj. Ibland har han räckt mig sina händer, ibland har jag trott att han är mitt ankare, min borg

. Men så undrar man med honom som med floder, ska man dränkas eller varligt segla fram? Man undrar om han döljer vassa tänder. Man har ju märkt att dom med vassa tänder ofta liknar lamm.

Kan någon förstå och berätta hur man vet vem som kan ta en som man är? Vem kan visa sitt innersta inre utan att vara en förlorare för det?

Han väcker min hunger och förtvivlan, men också min varma sympati. Hasardspel är vad kärlek är sägs det och det ligger det kanske något i. Hasardspel eller inte, det ska spelas högt fast fallet kan bli hårt. Ibland har han räckt mig sina händer, ibland har han sagt sånt där som du och jag och vårt.

Kan någon själ begripa varför ord som vi och vårt gör mig så svag och rädd? Ibland har han hjälpt mig att glömma hur ensam jag är för ett tag. Kan någon förklara varför det gör så ont, så ont att se? Så jag sluter mina ögon och låtsas att jag inte vet hur ensam jag är.

 

 
Kanske är det dina ögon eller kanske dina läppar, Kanske är det bara en illusion, Känslan av att få tycka om någon
Längtan efter att få längta.

Kanske är det ingenting, Kanske är det bara du och när du riktar uppmärksamheten åt mitt håll. Kanske är det bara du. Jag vill bara kyssa dig innan vi rinner ut i sanden,Innan vi bara är en historia att stryka över.

Jag tystar mina ord och klär dom i något dimmigt. Klär dom i musik för dig att läsa mellan raderna. Så att du bara kanske förstår att de där töntiga och luddiga orden är till för dig. Så att det blir ännu mer spänt mellan det där konstiga dig och mig. För vi är inget Vi. Du är Du och jag är Jag.

Och jag forstätter förneka. Någon frågar och jag säger nej. Skriker nej. För jag vet att jag bör inte, får inte, vill inte, kan inte, vilja ha dina händer här hos mig. 

Och jag får be mig själv hela tiden att hålla käften. Fast jag egentligen vill skrika rakt ut. Berätta för alla. Berätta om dig och berätta om mig. Berätta om vårat konstiga vi. Men jag kan inte, får inte, ska inte. För om jag börjar prata..

Då har jag förlorat dig på en hundradels sekund. 

Och om någon skulle fråga om dig, mig eller oss så skulle jag förnkea in i det sista. För det handlar inte om dig, mig eller om oss. Det handlar om sättet du gick in i mig och log, just den där dagen, som fick dig att fastna i mig.

Det handlar om det. Längtan efter din hand, ditt leende, din kropp hårt mot min. Det handlar inte om dig. Det handlar om det. 




   

          

Visst finns det dagar då jag kan vara snäll och låtsas som förut.Visst finns det dagar som det kan göra ont att se dig ramla häromkring.Det fanns en kärlek, men den har brunnit ut. Du fick för stor del av mitt liv, jag kunde inte andas tillslut. Du säger att du minns och att det känns som igår. Men det var för länge sen för att ens komma ihåg. Och jag som trodde jag var kvar, jag har börjat på nytt. Det vet jag när jag ser dig, vart har du tagit vägen?

Jag gav upp för länge sen. Du är kvar med samma folk, lever kvar i samma damm, och du går i samma kläder, blir glad av samma rus som en lögn i vackert väder i ett övergivet hus. Det är att leka med eld när du drar upp det här igen. För du ser i mina ögon att jag försvann för länge sen. Det finns inget att behaga, inget att förklara, inget att försvara. Jag gav upp för länge sen


 

Presentation

Fråga mig

15 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18 19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards