SaMn

Alla inlägg under december 2011

Av samn - 25 december 2011 15:43

Julaftonen igår var perfekt, god mat gott sällskap och mysig kväll, lite snö hade dock inte skadat.

Idag har jag städat och tvättat gått en lång promenad med michaela. och nu ska jag lägga mig i ett varmt bad tillsammans med min bok. och ikväll är det jobb som står på schemat.

     

Av samn - 19 december 2011 13:16

Ååååååh vad härligt med snön!!!

har varit ute och gått en låång promenad i det snöiga vädret.

Nu blir det en lunch, och en massa plugg.


 

Av samn - 18 december 2011 16:54

Jag tror jag har kommit i insyn mer och sett och förstått att det faktiskt finns fler människor där ute som lever endast kring sitt egna liv.

och ja det ska man absolut man ska bygga upp sitt eget liv kring sig själv och inte kring andra.

Men att folk kan tycka så ofta och i så många fall, att deras problem är det värsta hit och dit.

Och att det är sååå jävla jobbigt för att den ska jobba många timmar hela helgen,

den måste springa till banken för att hinna,

den måste plugga en massa en vecka medans andra har jobbat 14 helger i rad och kanske nästan renat av dygnet runt,medans andra fick rusa till banken och medans andra har pluggat 4 år jämt och ständigt varje dag.

Människor som tycker så synd om sig själva, och ännu värre dem som på ett väldigt omoget sätt,

vi kör ett exempel på " ååh vi har varit bästa vänner i 14 år och så gör hon såhär" buhuhu Drop it and leave it. större grej behöver du inte göra av det, fäll någon tår hata inombords och kanske med dem närmsta, ingen mår bättre av att du skriver ut det eller säger det till alla, bara patetiskt och sånna människor kan jag inte ens kolla åt utan att må dåligt, not hard to be.

JAG HATAR FOLK SOM KLAGAR! det är det värsta jag vet, gilla läget, svär några ord inombords kanske om du måste, men börja inte klaga för minsta lilla grej då kommer man nte långt.

Förstå mig rätt, jag menar inte att världen ska bli helt klagolöst. Klaga på ni, på en bra nivå och på rätt saker.

Men tänk efter innan vad ni klagar på, och tänk hur andra kan ha det VAR INTE SÅ JÄVLA EGOISTISKA!


Människan är skapt egoistisk, hade vi inte haft den (kan man säga egenskapen?) så hade människan inte stått där den gör idag. Så absolut är det bra, på något sett?'

Men jag tycker det börjar gå lite över styr nu. Jag total häpnas bara mer och mer för varje dag och det skrämmer  mig en aning.

Som häromdagen satt jag och hade en konversation med mina bröder, och slänge ur mig frågan " om exempelvis någon ur våran släkt (vi är rätt nära varandra) skulle ge er en trisslott, och ni vann en miljon, skulle ni dela vinsten på hälften eller ta hela själv?

Jag hade iallafall minst tänkt mig ett svar som "jag skulle ge en tredjedel av det iallafall, det var ju faktsikt den hon han det som köpte den. Men fick istället till svar

NEEEEJ! jag hade kankse gett dom där 25 kr för lotten eller vad dom nu kostar!

Vaa..?

jag häpmade och ändå är inte mina bröder så egoistiska eller har något speciellt mittplaserat liv.

och så lägger pappa till en kommentar efter det att alla människor är egoistiska när det kommer till pengar karriär mat.

javisst det kan jag förstå, och det är väl lite egoistisk man måste vara också för att lyckas med saker och ting, så är det. Men jag kan ärligt med två händer i luften säga att vann jag en miljon av en lott jag fått, beroende lite på vem jag fått den av absolut. men jag skulle utan att tveka dela vinsten på hälften, iallafall erbjuda det.

Jag är faktiskt ärligt talat den som, hittar jag och en vän en femtiolapp av en slump någonstans som båda ser delar jag den på hälften, kanske inte här har du en 20a och en femma varsegod. Men att vi köper något tillsammans för den kanske, nu var en femtiolapp lite lite att förklara om, men ni förstår nog vad jag menar.

Det är inte så att jag vill få till svar oj vad duktig och generös du är här får du ett diplom och en medalj, absolut inte så.

Jag är bara sån och har alltid varit, kanske en aningen för givmild vissa gånger.

Men det jag ville komma fram till på något sätt är att förfan människor, väx upp! och se inte er själva som mittpunkten i världen hela tiden, för det är ni inte!

Kolla på resten av världen och få lite perspektiv och medkänsla för andra människor innan ni öppnar käften eller handlar! är så trött på klagade och egocentrisk kring alllt!



Av samn - 16 december 2011 21:11

Fixad och klar, men det känns som inget sitter bra idag usch

hoppas ni har en bra kväll!

och så vill jag bara tillägga en sak.... ni är sjukt dåliga på att slänga in en kommentar någon gång ibland! puss


 

Av samn - 15 december 2011 23:38

Hittade några bilder från jobbet, haha

Nu ska jag försöka sova så man inte försover sig imorgon igen och imorgon blir det tiiiidigt.

Och i helgen blir det jobb hela helgen, Så har ni vägarna förbi Enköping i helgen, titta in och säg hej och ta en drink och en sväng på dansgolvet på Saga krog, pulse nattklubb!

Godnatt

   

Av samn - 15 december 2011 19:13

Att arbeta för en timme i natt
Stirra på väggen och bara låta tiden rinna förbi mig
Du kanske tror att du känner mig, men det är allt bara ett ansikte du känner
Att försöka ignorera när folk skriker mitt namn

Promenad genom ett hus med färgglada lampor
Det finns en skylten inbjudan från kvinnan på insidan
Prata om din pojkvän, tala om din fru
Det är bara ett annat sätt att leva ditt liv

När något är rätt, då är det något som är värt att dö för
När jag känner att något är fel är det något som är värt att kämpa för

Säg inte adjö, bara lämna en öppen dörr
Jag vill höra dig säga, du ger mig något att dö för

Söka efter en annan anledning att stanna
Sakta bleknar mina beklagningar bort
Du lämnar mig på egen hand att ta reda på vad som är verkligt
Du säger att du vill ha din frihetmen det är inte hur jag känner





 
 

Av samn - 15 december 2011 14:15

Aftonbladets Intervju  om mig från idag hittar ni här http://www.aftonblabet.se/nyheter/article14080403.ab








 


hahah..  

Presentation

Fråga mig

15 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15 16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards