SaMn

Direktlänk till inlägg 21 augusti 2012

Två kroppar som rör sig som ett. Två hjärtan som slår i takt.

Av samn - 21 augusti 2012 20:45

"Vi ligger som packade sillar i hans säng. Jag vilande på hans bröst, Vi satte väckarklockan på 7, men den går 6 timmar efter fröken ur så solen står högt på himmlen när den piper.


Hon sa att vi borde sluta använda underkläder eftersom det blir mer att tvätta, vilket är onödigt då de ändå bara åker av. Men ibland har vi rosé kvällar och då dansar vi runt i vita spets trosor till toner från det ljuva 70talet tills vi inte längre orkar. Och det gjorde vi igår så det ser ut som ett snötäcke i lägenheten utav all vit spets.

Eftersom det är varmt på dagarna men så mycket kallare på nätterna så kalla att vi inte vågrar öppna fönstrerna, så deras cigarettrök gör om vårat vardagsrum till en rökfylld diskolokal. Allt blir så vackert i dimma, mystiskt och förbjudet. I dimma kan man göra mystiska och förbjudna saker. Men dagen efter påminner det mest om en instängd knarkarkvart.

 

Obemärkt går jag förbi överfyllda 7eleven men noterar den nybakta kanelbulledoften, omändå tänker jag tyst. Säkerhetsvakten på systemet synar mig nerifrån och upp, uppifrån och ner när jag traskar in med min goda vän i ett par alldeles för slitna Converse, och jag kan inte hålla mig från att le.

Tänk er, tovigt hår, sneda brillor och en skrynklig urtvättad thisrt som luktar allt för många olika parfymer ett par lite för stora höga jeans shorts som lika gärna kunnat varit min mammas gamla från de lite tidigare åren. Tänk om han visste att jag inte heller hade några trosor på mig? Tror ni att han hade arresterat mig då och kört mig till finken? Eller kanske blivit upphetsad och smygtaffsat under ursäkten "kroppsvisitering".

 

3 dagar innan löning och stressade damer och herrar plockar sina varukorgar fulla med Sofiero och lådvin.  När jag ser människornas upphetsade miner när de sneglar förbi Absolut vodkas hylla och sedan den sorgsna som dalar ner över deras soc fyllda korgar, vill jag ta med alla hem och bjuda på vår godaste absint. Men det hade ju inte gått för den drack vi ju upp igår.

 

Som en salt sommar bris ifrån havet sköljde ett "aha" över mig. Varken med buller och bång, varken med orkan eller regn. Jag bara visste när den smekte min kind, att nu har vinden vänt. Och även om den blåser kallt idag, så puttar den mig fram i rätt riktning."

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av samn - 20 november 2012 01:09

Jag vet faktiskt att jag ännu en gång kommit till den punkten i livet då jag känner mig ganska hopplös på vissa plan men samtidigt helt oslagbar.  Och det kan slå över på bara en dag. Jag gick igenom detta en gång i somras också då jag inte helt kan ...

Av samn - 4 november 2012 03:55


   bästa bästa bästa du.  

Av samn - 20 september 2012 20:13

                             

Av samn - 10 september 2012 21:22


Har precis packat klart nästan allting, resten av veckan kommer jag bli en kungsängenbo. Kommer bli såååå skönt att slippa gå upp halv 5 på mornarna. ser fram emot det enormt och bara 20 minuter till skolan hur skönt?. Jag tänkte jag skulle ha plugga...

Av samn - 6 september 2012 21:06


En sån här bra dag har jag inte haft på väldigt länge. men oj vad skönt det är när dom kommer ibland! Fått min telefon äntligen att fungera efter ca två månader och massor av annat som jag inte vill gå in på. Dessutom fått besked om idag att jag bö...

Presentation

Fråga mig

15 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27 28
29
30
31
<<< Augusti 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards