SaMn

Direktlänk till inlägg 8 augusti 2012

Ibland kunde inget kännas falskare än just då

Av samn - 8 augusti 2012 22:23

Ibland kunde inget kännas falskare än just då.

När man kommer in på Statoil en tidig morgon man själv kommer in med en god vän och skrattar så mycket att man håller på och vika sig dubbelt efter våra sjuka samtal i bilen och för gubben utanför får kärringstopp efter kärringstopp. Livet kunde liksom inte bli roligare än för oss två just då..

Hon bakom kassan klämer fram ett stort brett leende och följer oss med blicken hela vägen fram till kassan säger hejhej med den vänligaste och mjukaste rösten hon kan få fram, även fast man ser på långt håll att hon bara egentligen har lust att skrika håll käften åt en och sedan inte säga ett ord och knappt peka på summan man ska betala.

När man träffar på en gammal bekant, jobbar kollega, en inte så nära släkting ställer artighetsfrasen:Allt bra? Man hinner knappt svara "jo de är bra" förrän det att dom slänger ur sig" härligt, eller skönt att höra".

Dem där lätta stela kramarna som knappt kan jämföras med en klapp på axeln. Ibland skulle man bara önska att endast handslag existerade.

Och dom där små kallpraten på Ica.. man möter en gammal vän eller bekant, även fast båda har bråttom iväg ska man stå och prata i tjugo minuter om vädret för att ingen vågar säga ifrån.

Hur butiksbeträdet har samma glada leende och lättsamma röst när kunden provar sitt sixtioandra par skor och säger att de fortfarande klämmer.

Hur man ler vänligt och förlåtande medlidande till mamman som står mid sitt inte gråtande barn utan storbölande och skrikande barn i den långa kön eller bordet bredvid på en resturang.

Eller när någon säger det är ingen fara och ser glad ut som om inget hade hänt när man ber om ursäkt för något, fast den inombords svär och bara har lust att slå sig i huvet så fort den får chansen och ingen ser.


Ibland skulle man bara önska att alla sa och tyckte de dem verkligen känner för.  Jag märker av för lätt hur det egentligen är, och de känns nästan tusen gånger värre, och miljoner gånger irriterande.

Jag säger ja till att spela ut sina känslor..kanske Ibland skulle det iallafall kännas enklare att skjuta sig själv i huvudet än att förstå världens alla idioter och logik.



 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av samn - 20 november 2012 01:09

Jag vet faktiskt att jag ännu en gång kommit till den punkten i livet då jag känner mig ganska hopplös på vissa plan men samtidigt helt oslagbar.  Och det kan slå över på bara en dag. Jag gick igenom detta en gång i somras också då jag inte helt kan ...

Av samn - 4 november 2012 03:55


   bästa bästa bästa du.  

Av samn - 20 september 2012 20:13

                             

Av samn - 10 september 2012 21:22


Har precis packat klart nästan allting, resten av veckan kommer jag bli en kungsängenbo. Kommer bli såååå skönt att slippa gå upp halv 5 på mornarna. ser fram emot det enormt och bara 20 minuter till skolan hur skönt?. Jag tänkte jag skulle ha plugga...

Av samn - 6 september 2012 21:06


En sån här bra dag har jag inte haft på väldigt länge. men oj vad skönt det är när dom kommer ibland! Fått min telefon äntligen att fungera efter ca två månader och massor av annat som jag inte vill gå in på. Dessutom fått besked om idag att jag bö...

Presentation

Fråga mig

15 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27 28
29
30
31
<<< Augusti 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards