SaMn

Direktlänk till inlägg 13 april 2012

Varning

Av samn - 13 april 2012 01:10

Sanningen är den att folk kan tycka jag är svag, jag har en svacka nu i livet precis som alla har ibland, där jag egentligen inte litar på någon förutom mig själv och självklart dom allra närmsta i min familj.

Ingen kan trycka ner mig även om jag just nu är den mest känsligaste och yngkligaste i hela världen just nu! Att jag skulle falla ihop bara någon skulle säga något litet oläpligt, vilket inte är likt mig.

Jag blir så trött på all stress min kropp är helt matt och jag känner mig på riktigt mer död än levande, även om folk kan tycka att det är mitt fel, att det är jag som gör fel, kan ingen anklaga mig för att jag gör fel, ingen kan trycka ner mig för jag borde ta saker på ett annat sätt eller agera lära mig hantera. Det är bara idiotiskt och gör det inte bättre för någon. Faktum är att stress kan va en av de främsta sakerna som är svårast att hantera, och alla tar vi stress på olika sätt.

Jag skulle behöva komma iväg ett tag och andas livet istället för att stressa livet.

Mitt liv har liksom stannat upp kan man säga tills det att jag faktiskt klarar det jag enligt mig kämpat med alldeles för länge nu. Jag tror ingen förstår riktigt hur jag ser på det hela just nu, det kan ingen, och dels kan ni heller inte skylla skulden på mig för att jag inte kan va mig själv just nu, jag kan inte ha toppen kul min hjärna och min kropp har ett sammspel just nu som inte är den bästa, och ena sekunden hanterar jag situationen och kan le och vara glad utan problem medans andra är jag totalt nere på botten och uppstressad och slut att jag inte ens skulle märka att en flock elefanter sprang förbi mig eller att jag skulle kunna skrika på en snäll gammal tant utan anledning.

Ni kan inte klandra mig för att jag inte kan le precis hela tiden, jag säger heller inte att någon ska sitta med en näsduk och vara beredd att torka mina tårar och ta reda på min skit. Det ända jag begär är att folk ska ha överseende och förståelse, och att kanske istället välja att inte umgås med mig om dom känner att dom inte orkareller klarar av. Jag begär ingenting från någon just nu, för jag vet att de där med att va mot andra som man själv vill bli behandlad räknas inget i slutändan iallafall, spelar ingen roll.

Jag vet att det finns gränser för hur länge man orkar "trösta" någon. Jag tror egentligen att jag skulle klara det hela bäst på egen hand, men det känns ändå alltid skönt med folk omkring sig när det väl kommer till kritan.

Begär ingenting av mig just nu, räkna inte med mig är det jag vill säga. Jag förstår om ni inte förstår och tycker jag har en väldig överreaktion. Men min kropp och min hjärna orkar inte även om jag skulle vilja. Det är det enda jag kan säga, men jag hoppas va på fötter snart igen. Först och främst behöver jag bara klara det, sedan behöver jag tid att varva ner min kropp sedan kan jag bli Sofia igen. 

Stort hjärta till min familj som orkar med mig just nu.

Det går inte alltid att försöka vara till lags och vara glad varje timme när man inombords bara har lust att skrika av ilska trötthet och sårbarhet och en massa andra konstiga känslor som bubblar runt och man för tillfället inte kan sätta kläm på. Jag är ledsen men jag försöker det gör jag verkligen hade man kunnat köpa lite energi hade jag för tillfället betalat dyrt för de!


När du har vunnit någonting, så har nån annan förlorat precis lika mycket

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av samn - 20 november 2012 01:09

Jag vet faktiskt att jag ännu en gång kommit till den punkten i livet då jag känner mig ganska hopplös på vissa plan men samtidigt helt oslagbar.  Och det kan slå över på bara en dag. Jag gick igenom detta en gång i somras också då jag inte helt kan ...

Av samn - 4 november 2012 03:55


   bästa bästa bästa du.  

Av samn - 20 september 2012 20:13

                             

Av samn - 10 september 2012 21:22


Har precis packat klart nästan allting, resten av veckan kommer jag bli en kungsängenbo. Kommer bli såååå skönt att slippa gå upp halv 5 på mornarna. ser fram emot det enormt och bara 20 minuter till skolan hur skönt?. Jag tänkte jag skulle ha plugga...

Av samn - 6 september 2012 21:06


En sån här bra dag har jag inte haft på väldigt länge. men oj vad skönt det är när dom kommer ibland! Fått min telefon äntligen att fungera efter ca två månader och massor av annat som jag inte vill gå in på. Dessutom fått besked om idag att jag bö...

Presentation

Fråga mig

15 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13 14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards