SaMn

Alla inlägg den 1 augusti 2010

Av samn - 1 augusti 2010 23:30

Vem är din förebild?
Svar: Jag beundrar drivna personer som lyckas i livet och dem som vågar stå upp för sig själva. Jag har olika förebilder för olika saker, eller någon som ständigt ser ljuset oavsätt livssituation.

Så jag måste svara hela min familj, hur dom har orkat lyckats bygga upp ett boende och massa hus,vatten, avlopp och allt vad det ingår.Byggt upp någonting verkligen från noll, med tre stycken småbarn och dessutom ett jobb och sköta samtidigt. och fått det till så fint och härligt som det nu idag är, trots alla motgångar. Det är för mig helt ofattbart. Hur dom verkligen orkar satsa och ha viljan dag ut och dag in.


Vad är din största rädsla?
Svar: Om man bortser från att något ska hända familjen och sånt så är det att jag ska bli besviken på mig själv och inte uppnå en massa saker i mitt liv som att kämpa med att hitta ett jobb och någon man älskar och kan dela sitt liv med. Jag vill inte bli den som inte satsade och inte fullföljde sina drömmar. Det är jag rädd för.


Har du haft en pojkvän eller varit kär?
Svar: Nej, jag har inte haft någon pojkvän.

Och jag vet inte riktigt vad riktig kärlek är, Men hoppas på att få en uppfattning av det snart.



Läser din familj din blogg? Vad tycker de om ditt bloggande?
Svar: Nej dom läser den inte, vad jag vet. dom är inga data nördar, a förutom när det gäller jobb.

Mina bröder  tycker bara det är fullkomligt idiotiskt och onödigt att skriva blogg.


Hur var du när du gick i skolan?
Svar: Jag vet inte hur jag är i skolan faktiskt.

Tragiskt dålig i matte. Och försöker väl inte göra annat än att få skoltimmarna över faktiskt. tyvärr. Skolan har aldrig vart min grej och kommer aldrig att bli heller.


Vill du att din framtida man ska vara svensk?
Svar: Japp. jag tror inte att jag som person skulle funka ihop med någon annan. Men man ska aldrig säga aldrig


Om du fick välja att vara någon i en dag, vem skulle det vara?
Svar: Min Pappa


Vilka länder har du varit i?
Svar: Finland, Danmark, Österrike, Spanien, Egypten, Sverige


Vad ville du bli när du var liten?
Svar: Bonde självklart haha, man bor ju trots allt på landet


Hur många barn vill du ha?
Svar: Tre. Fast och bestämd haha


Vad finner du attraktivt?
Svar: Jag vet inte, Ibland klickar det bara och jag kan egentligen inte sätta fingret på vad det är


Vad gör du om 10 år?
Svar: Jag har faktiskt ingen aning. Och jag vet heller inte hur jag vill det ska se ut. Jag tar det på impuls, likt allt annat i mitt liv. Jag ska ha en en kille och vänta mitt första barn, ha ett roligt och välbetalt jobb. Och bo på bästa platsen för mina barn. Är det ett godkänt svart för en 17 åring? haha

Av samn - 1 augusti 2010 10:30

Oberäkneliga saker som man tror man är beredd på.

Men när dom väl händer så står man där helt mållös och undrar fan vad som hände.

När sedan väl hjärnan satt igång och fungera igen är enda tanken.

Hur kunde jag få låta det hända?

Av samn - 1 augusti 2010 01:36

Det vart jätte långt, men hoppas ni orkar läsa i allafall.


Jag är helt paff.

helt paff är jag.

Just nu kan jag inte fokusera på en tanke eller på ett endaste litet ord.

Har ägnat dem senaste timmarna här åt att prata om livet med dom närmsta människor jag har. Om inte annat väldigt allmänbildade människor.

Livet och allt där emellan, Om val, rätt och fel saker, droger, sjukdomar, ja allt som går att tänka på och bilda sig en tanke åt.

Det man blir smart på är inte att sitta med huvudet nedtryckt i en bok och läsa sida ut och sida in. Trots att det är betygen vi behöver här i dagens samhälle för att först bli sedd innan vi kan ta för oss av den stora kakan, världen.

Smarthet får man och lär sig genom andra människor, genom att lyssna på andras händelser, deras upplevelser och framförallt om deras skit saker dom gått igenom i livet då och då, som vi alla gör någon eller några gånger, vissa fler än så.

Faktiskt så är det för mig dom intressantaste samtalen genom mitt liv varit när folk är lite lagom runda under fötterna sådär, det är då dom och vi alla vågar tala ut om saker och ting. Bra eller dåligt?

Ja, kan ses på många sätt tycker jag.


Jag tycker i allafall att det är väldigt intressant att vi människor här runt om i världen har en sådan fantastisk kanske lite magisk dryck som faktisk gör oss att vi vågar bli mer självsäkra, att vi endel av oss som inte vågar öppna sig och prata med folk vi aldrig sett förr faktiskt kan få en som kick av alkohol och vågar slänga ur oss ord som förrhoppningsvis och nästan alltid är bra.


Ja nu vart det här mest om alkohol vilket inte var meningen i mitt huvud när jag tröck upp sidan för att skapa ett nytt inlägg, tanken bakom detta inlägg var nästan livet, ja vilket iof egentligen just det här inlägget har handlat om, livet, saker som sker i vår värld och hur det ser ut.

Under kvällens gång har jag fått i mig alldeles för mycket information.

 Händelser tråkigheter, skratt, snusk, komplimanger, livsglädje och allt där emellan ni kan tänka er.

Att världen är stor har jag alltid vetat men såhär stor och från det här perspektivet har jag nog aldrig sett det ifrån.

Att det finns så många möjligheter, så mycket som man skulle Vilja ändra på runt om i världen och i dagens ostadiga samhälle, och ja skulle kunna ändra på bara man la ner lite tid och tanke bakom allt.

Där också min pappa har lärt mig Och bevisat, och peppat på om att allt går bara man lägger ner kanske inte allt, men tillräckligt mycket på dom tre sakerna..


Den gyllene regeln "behandla andra som du vill bli behandlad själv"

tyckte jag var rätt överskattad..Kanske för Jag har hört den sedan barndomsben, eller kanske för jag egentligen inte riktigt har förstått mig på innebörden av den.

Men den är så sann det bara kan bli.

Att lägga tanke och tid, vara lite givmild ibland, nej faktiskt egentligen oftast.. och ja självklart då behandla andra som man vill bli behandlad själv.

Det gäller i allt, verkligen allt.

I förhållande, barn, familj vänner, Och äffärsidéer.

Då kommer man långt. Det vet även jag trots att jag knappast känner att mitt liv inte börjat på riktigt än. trots mina snart 18 år fyllda i denna värld.

För den har så mycket att ge.

Den ger och tar på alla sätt och kanter.

Darför gäller det också att hålla i saker och ting.

Och vara beredd på att allt, allt kan faktiskt hända 


Det jag vill säga är att lyssna på folk, alla människor, alla ord, alla tankar alla upplevelser.

Alla har alltid något , flera eller mycket saker att berätta som man kan ta lärdom av.

Kanske låter en aning lite överskattat eller så.

Men det är helt klart värt det. Det är det verkligen.


Nu skulle jag vilja sova egentligen.

Jag känner att min kropp inte orkar mer för idag.

Men jag känner mig för full, inte på alkohol då utan på ord på tankar på planer på allt som kan snurra runt i ens huvud och kropp.

Ska nog ta någon timme åt att fortsätta tänka och bolla massa tankar och frågor, lyssna på någon härlig givande låt och sedan hoppa in i en kall dusch och krypa ner i sängen.


Hörs imorgon!

ja eller senare idag.

Ta hand om er och lyssna på anything and everything. godnatt


Delar med mig av en gammal goding också när jag ändå är igång. Tycker bilderna framstår livet en aning.

Ibland består livet på väntan,

Frågetecken,

Olika platser,

För vissa slutar Ibland  vägen helt plötsligt,

Media,

Olycklig kärlek,

Långa vägar att gå,

Barn,

Tråkiga vardag,

Förlorar en närstående,

Total lycka,

Kärlek,

Vänskap,

Ibland får man ett magplask i livet,

och tillslut döden som vi alla kommer till en gång.

Vad ser ni?


Presentation

Fråga mig

15 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4 5 6
7
8
9 10 11 12 13 14 15
16 17
18
19
20
21
22
23 24
25
26
27
28
29
30 31
<<< Augusti 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards