SaMn

Direktlänk till inlägg 8 juli 2012

Som att någon någongång sett en bubbla som aldrig spricker?

Av samn - 8 juli 2012 04:26

i ett enda ögonblick som hela ditt liv kan vända, jag står där en stund och stirrade rakt ner i marken.
Funderar du på att gå vänster om något sedan titta tillbaka ner i världen kände det rasade i de rätt dystra och tråkiga och jag vet att du nästan kunde se mina blöta ögon och min ledsna rynka i pannan.

Jag vet att du kunde förstå och veta mer än jag själv visste och förstod, det kunde du alltid. Du såg när något var fel, letade fram de och där pang flög de fram som en raket och upp i himelen stod det fullkomligt klart för både dig och mig med lysande text vad som egentligen var fel, att du faktiskt kunde se det före mig, otroligt.
Låt mig visa dig hur vi bara kunde för oss, kan jag ändra och jag kan växa eller kan vi justera. Det onda sak om oss är vi alltid har förtroende.
Vi kan även ha ett öppet förhållande, haha nästan så jag skrattar åt hur jag förklarade vissa saker och ting.
Jag ser på honom, han stirrar nästan rakt tillbaka på mig, men hans ögon stelnar som om han letar rakt igenom mig.
Då hans ögon måste ha stängt för vad som verkar en evighet, när de öppnades igen kollade han bara ner på sina fötter och skakade med huvudet. Antydde något om att det inte var bekvämt men att han och vi och ingen annan heller för den delen kunde veta hur framtiden skulle bli.

Det enda jag ville få sagt var ju att jag var öppen för hans förbannade förslag, men allting som sägdes vart ju bara fel. Och de enda jag ville begära var att inte förlora honom, egentligen inte på något plan, men allt kan man ju inte begära. Men det minsta möjliga?

Torka dina ögon kompis, jag vet att det är svårt att ta, men hans sinne har gjorts upp.

Det finns mycket mer fisk i havet.
Torka dina ögon kompis, jag vet att du vill göra hans se hur mycket denna smärta gör ont, men du måste gå iväg nu, det över.

Så då flyttade jag min hand bort och ner vid min sida, skakningar, mitt liv kraschar framför mina ögon.

Bilden jag hade målat upp, passade inte längre likaväl i den ramen som jag hade hittat.
Jag vänder insidan av min hand upp för att möta himlen, rörde ner hakan och släppte ut en suck.

Jag försökte inte övertala honom även fast jag vet att han tog de på de sättet, jag försökte bara få ett bredare perspektiv och synvinkel på hans tankar, och så att jag själv kanske kunde förstå mig bättre vad jag tänkte och tyckte. Jag visste inte mycket och vet heller inte för del delen men
eftersom jag inte kan föreställa mitt liv utan dig, det finns saker som jag inte kan tänka sig att göra, saker jag  inte kan föreställa se. När du nu har kommit in i mitt liv och dessutom väldigt långt, och grävt runt på saker och ting, har man ingen rätt att bara försvinna utan att först gräva igen lite.
Det var inte tänkt att vara lätt, säkert, snälla snälla, jag ber, snälla. Något som hade visat sig vara så lätt visade sig total kracha som det svåraste. Det var inte ett dugg samma längre
Han tar sina händer upp mot där mina händer vilade han sveper sina fingrar runt mina med mjukhet han verkar ändå vilja så väl.
Han skalar bort mina fingrar ser på mig och sedan gester, genom att trycka min hand bort till mitt bröst från hans.

Torka dina ögon kompis, jag vet att det är svårt att ta men han har gjort sitt val, och de är så det är.

Det finns mycket mer fisk i havet. jag vet att du vill göra, se hur mycket denna smärta gör ont, men du måste gå iväg nu, det över.

Och jag bara stod där.
Jag kan inte säga ett ord.
Orsak till att allt har just gått.
Jag har ingenting.
Absolut ingenting.

Att försöka dra honom nära av nakna desperation, lägga armarna runt honnom för att försöka ändra vad han säger.
Sätt mitt huvud i höjd med honom så han skulle engagera sig i.
Titta in i hans ögon för att få honom att lyssna igen, jag ska inte, vill bara inte lämna allt just nu.
För du visade ändå något annat, och jag hade aldrig sett de där jag nu såg om inget fanns. och din ska låta våra saker helt enkelt kraschar och faller ner.
Din hälsa ur funktion nu är väl bortrest.
Han drar sig undan, mina armar som är tätt fastspända runt hans kropp sakta skjuter mig tillbaka när han ser på mig rak.
Vänder så han har nu fått honom tillbaka till mitt ansikte, tar ett steg framåt, blickar tillbaka och sedan går iväg.

Jag vet i det förflutna har jag funnit det svårt att säga, berätta saker, men inte berätta rakt. Men ju mer jag drar på handen ju mer drar du dig bort.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av samn - 20 november 2012 01:09

Jag vet faktiskt att jag ännu en gång kommit till den punkten i livet då jag känner mig ganska hopplös på vissa plan men samtidigt helt oslagbar.  Och det kan slå över på bara en dag. Jag gick igenom detta en gång i somras också då jag inte helt kan ...

Av samn - 4 november 2012 03:55


   bästa bästa bästa du.  

Av samn - 20 september 2012 20:13

                             

Av samn - 10 september 2012 21:22


Har precis packat klart nästan allting, resten av veckan kommer jag bli en kungsängenbo. Kommer bli såååå skönt att slippa gå upp halv 5 på mornarna. ser fram emot det enormt och bara 20 minuter till skolan hur skönt?. Jag tänkte jag skulle ha plugga...

Av samn - 6 september 2012 21:06


En sån här bra dag har jag inte haft på väldigt länge. men oj vad skönt det är när dom kommer ibland! Fått min telefon äntligen att fungera efter ca två månader och massor av annat som jag inte vill gå in på. Dessutom fått besked om idag att jag bö...

Presentation

Fråga mig

15 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28 29
30
31
<<< Juli 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards