SaMn

Alla inlägg den 21 maj 2011

Av samn - 21 maj 2011 06:45

Det här är en ganska svår fråga tycker jag. Vad är kärlek? Kärlek är ett så otroligt stort och brett ord. Det är en känsla som väller över en som antingen en hink iskallt vatten, eller en känsla av stötar och blixtrar igenom hela kroppen. Det första jag tänker på när jag hör ordet kärlek, är den där ilningen. Jag vet inte om andra har drabbats av den, men när jag verkligen känner kärlek går det som en riktigt stark ilning i mitten av bröstkorgen. Det är nästan så att jag kan se den i mitt inre när jag tänker på den. Ilningen gör ont samtidigt som det är riktigt skönt att få den. Kärlek är för mig väldigt mycket. Det är vänner, familj och någon kille som man känner att man vill dela sitt liv med. Och mycket mer.


Kärlek är när man känner något för någon som är helt obeskrivligt och ibland nästan för stort för en att hantera. När man bryr sig om honom på ett sätt man aldrig brytt sig om någon förut. Man är kär i varje centimeter av hans kropp, och älskar hans sätt att vara på. Det är kärlek när man ser på honom och när man har hans armar runt sig. När det är så ofantligt mycket kärlek runt omkring dom två när dom är tillsammans, när man ligger i en säng och har bara några centimeter mellan ens ansikten. När man sitter bredvid varandra i en bil och pratar medan ljuset far förbi. När det är bara han och hon och det dom två har tillsammans. Det är han och hon och det ingen annan kan förstå. Det är blickarna dom emellan som gör att dom förstår varandra på en sekund. Det är sättet man kan se på honom och veta hur han känner just då, i denna stund. Det är sättet han känner hon på och sättet då man vet i förväg precis hur han kommer att reagera. Det här är kärlek och jag vet att alla tror att just de har något som är speciellare än alla andras.  För det är så kärlek är. Väldigt speciellt och väldigt sällsynt. 


Sedan finns det annan kärlek, kärleken man känner till sina vänner till exempel. För mig är det kärlek att sitta på en altan och röka en cigarett, samtidigt som man är lite lullig och prata med en vän om något speciellt som gör att man efter den upprökta ciggen, frågar sin vän om man ska ta en till. Bara för att man vill förlänga den där alldeles speciella stunden. Kärlek för mig är när man tillsammans med sina allra bästa vänner står och skriker med till texten av låten som är "våran låt" och känner den där alldeles speciella gemenskapen. Det är kärlek att sitta på ett fik tillsammans och skratta så högt att folk vänder sig om och stirrar med irriterande blickar, men som bara gör att man skrattar ännu högre och ännu mer. Det är kärlek att sitta uppe med någon en hel natt och bara prata om saker som bara vi två kan prata om. Det är kärlek att en sommarkväll gå till en fest med förväntningar lika höga som klackarna man stapplar fram på. Det är kärlek med interna skämt och det är kärlek med skratt bara er två emellan och det är kärlek med tårar som kan släppas inför dem man känner sig trygg med.

Kärlek är stort och obeskrivligt.

Presentation

Fråga mig

15 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11 12
13
14
15
16
17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27
28
29
30
31
<<< Maj 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards