SaMn

Alla inlägg den 23 maj 2011

Av samn - 23 maj 2011 14:32

Vissa saker är lätta att ta för givet
Speciellt det man har eller människor man älskar
och det som är bra i livet
Det är lätt att man glömmer varandra, det är lätt att man drömmer om annat
Såna stunder man tvivlar och allting känns skit
är det lätt att man glömmer att stanna och tänka efter
Frågor och svar, finns det någonting kvar, alla dåliga dar
Känns det rätt vi två och det vi har är
blir det någonsin bra, brinner lågan för svagt
Vi har nått en punkt där man antingen satsar allt eller bryter helt
Men jag ger inte upp det vi har, du och jag
det vi byggt ihop det betyder mer
Det vi har tillsammans det är allt jag vet
Alla gånger vi lovat oss aldrig mer
Alla löften, förlåt, alla bråk, alla kalla spel
Alla dörrar vi slängt igen, allting bra som för stunden känns längesen
Alla gånger vi lovat varandra att vi drar
aldrig någonsin mer kommer tillbaka igen
Men väntar du på mig
Så väntar jag på dig
Dom kör på gatan där regnet faller ner
Du vart tänker du gå någonstans, stanna fem sekunder
för det här blir alltid fel
Snälla lyssna på mig, förlåt för allt
Kan vi spola tillbaka en timme, för jag vill inte att du ska gå din väg
Och nu står vi här som så många gånger förut
medan allting går isär framför ögonen på oss
Försök och förstå vad jag menar och inte vad jag sa
Jag vill bara ha dig i hela världen varför kan inte allting vara bra
Varför måste det sluta i tårar, skrik, bråk och panik
Bara explodera ur all kontroll
Båda mår skit, jag förstår inte
vi kan väl resonera som vanliga människor med alla andra
förutom varandra, hur svårt kan det va
Men jag går vid din sida genom eld om det krävs för att vi ska få det bra
Inget runt omkring mig känns alls lika stort som vi
Ändå frågar jag mig hur vi tog oss hit
svett blod och skit och allting känns så orättvist
Men väntar du på mig
Så väntar jag på dig
Allt dom sagt om du och jag, allt som vi är och allt vi har
allt som dom sagt om du och jag ,vi förtjänar att bli lyckliga
allt som vi är och allt som en gång har varit, det är borta nu.
Allt som betyder något nu är det vi, du och jag försöker ha

Av samn - 23 maj 2011 08:00

Min bästa vän, min allra bästa vän. Jag har ingen direkt allra bästa vän, alla mina vänner är så fina och underbara på sitt sätt, och jag skulle egentligen inte vilja peka ut någon som min bästa, för det går inte. Men om jag måste så skulle jag säga mina bröder, Vilket kanske var två personer men mina bröder kan jag säga på riktigt att dom är det bästa jag har i mitt liv. Dom är alltid ärliga mot mig, ställer upp för mig oavsett vad. Men efterssom det kommer en punkt där jag ska skriva om mina syskon, så blir det så tråkigt om jag skriver om det här också. Därför väljer jag att skriva om min vän Jonna, som sagt så kan jag inte peka ut någon som min bästa, för hur många vänner jag än har eller hur lång tid det går emellan det att vi pratar med varandra eller hur många timmar dom bor bort ifrån mig, vet jag på ett ungefär vart jag har alla, och vet att jag alltid kan komma till dom och likså dom till mig. Och träffas vi efter en lång tid, känns det precis som det var igår ändå.


Jonna och jag har inte känt varandra sådär jätte länge om man räknar med dom andra utav mina närmsta kompisar. Hon och jag har gått på samma skola sedan åk 7, men det komiska då var att vi inte tyckte om varandra sådär speciellt mycket, eller ska jag vara ärlig så tyckte inte jag om henne. Trots att jag inte hade pratat med henne, inte ens ett ord tror jag, men jag var så fördomsfull att det inte var sant! Vi båda bytte skola till en nyöppnad när vi skulle börja nian för tre år sedan, och hamna då i samma klass. jag tror redan att det var första veckan som vi båda skulle gå åt samma håll till bussen, och hon gick bakom mig och hoppade fram och skrämde mig, och efter det blev hon jag sandra och patricia som gick i klassen som ett. Vi gjorde i princip allt med varandra, varje helg varje lov varje dag. Och det går väldigt sällan en hel dag utan det att jag och Jonna inte pratar med varandra alls. Hon känns nästan som en syster för mig, vi avslutar varandras meningar, vet precis allt om varandra, vad jag tror i alla fall? Hon är 110% ärlig mot mig likså jag är mot henne, är det någonting så säger hon det rätt ut, och det är det jag uppskattar så mycket hos henne, även om sanningen kan vara hård att höra ibland, men det är så det ska vara. Jag älskar hennes torra eller ska jag säga porriga skämt och hennes snabbtänkta svar, älskar hennes sexfantasi haha och hennes generösitet till allt och alla. Att hon och jag ofta har samma syn om hur folk ska uppföra sig och om hur saker och ting ska gå till. Hon är en vän jag aldrig vill förlora, hon och jag är bondar för all framtid. Det är så svårt att beskriva henne mer, för allt känns så självklart för mig. Hon är bara helt enkelt bäst!


 


 

 

Presentation

Fråga mig

15 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11 12
13
14
15
16
17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27
28
29
30
31
<<< Maj 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards