SaMn

Alla inlägg under maj 2011

Av samn - 23 maj 2011 08:00

Min bästa vän, min allra bästa vän. Jag har ingen direkt allra bästa vän, alla mina vänner är så fina och underbara på sitt sätt, och jag skulle egentligen inte vilja peka ut någon som min bästa, för det går inte. Men om jag måste så skulle jag säga mina bröder, Vilket kanske var två personer men mina bröder kan jag säga på riktigt att dom är det bästa jag har i mitt liv. Dom är alltid ärliga mot mig, ställer upp för mig oavsett vad. Men efterssom det kommer en punkt där jag ska skriva om mina syskon, så blir det så tråkigt om jag skriver om det här också. Därför väljer jag att skriva om min vän Jonna, som sagt så kan jag inte peka ut någon som min bästa, för hur många vänner jag än har eller hur lång tid det går emellan det att vi pratar med varandra eller hur många timmar dom bor bort ifrån mig, vet jag på ett ungefär vart jag har alla, och vet att jag alltid kan komma till dom och likså dom till mig. Och träffas vi efter en lång tid, känns det precis som det var igår ändå.


Jonna och jag har inte känt varandra sådär jätte länge om man räknar med dom andra utav mina närmsta kompisar. Hon och jag har gått på samma skola sedan åk 7, men det komiska då var att vi inte tyckte om varandra sådär speciellt mycket, eller ska jag vara ärlig så tyckte inte jag om henne. Trots att jag inte hade pratat med henne, inte ens ett ord tror jag, men jag var så fördomsfull att det inte var sant! Vi båda bytte skola till en nyöppnad när vi skulle börja nian för tre år sedan, och hamna då i samma klass. jag tror redan att det var första veckan som vi båda skulle gå åt samma håll till bussen, och hon gick bakom mig och hoppade fram och skrämde mig, och efter det blev hon jag sandra och patricia som gick i klassen som ett. Vi gjorde i princip allt med varandra, varje helg varje lov varje dag. Och det går väldigt sällan en hel dag utan det att jag och Jonna inte pratar med varandra alls. Hon känns nästan som en syster för mig, vi avslutar varandras meningar, vet precis allt om varandra, vad jag tror i alla fall? Hon är 110% ärlig mot mig likså jag är mot henne, är det någonting så säger hon det rätt ut, och det är det jag uppskattar så mycket hos henne, även om sanningen kan vara hård att höra ibland, men det är så det ska vara. Jag älskar hennes torra eller ska jag säga porriga skämt och hennes snabbtänkta svar, älskar hennes sexfantasi haha och hennes generösitet till allt och alla. Att hon och jag ofta har samma syn om hur folk ska uppföra sig och om hur saker och ting ska gå till. Hon är en vän jag aldrig vill förlora, hon och jag är bondar för all framtid. Det är så svårt att beskriva henne mer, för allt känns så självklart för mig. Hon är bara helt enkelt bäst!


 


 

 

Av samn - 22 maj 2011 16:20

hejhej hej.

Jag har haft en sån kul helg att jag har legat med feber och rent utsagt dött!

Precis när jag hade blivit bättre så bestämmer jag mig för den där bastu kvällen, vilket kanske inte var sådär jätte smart, för dagen efter åkte jag på något ännu värre.usch vad jag inte mår bra.

Så nu ska jag väl återgå till min potatissoppa och dåliga filmer.. Jag vill uut och soola.

   

Av samn - 22 maj 2011 10:30

Först kom jag inte på en enda, sen kom jag till och med på fler än tio, så nu fick det bli alla jag kom på! njut.


1. Det händer att jag ljuger ibland.
2. Skrattar alltid vid fel tillfällen.
3. Jag är sjukt mörkrädd. Att sova själv i ett kolsvart rum existerar inte för mig.
4. Tappa min första mjölktand när jag var så ung som 4 år.
5. Jag hatar att gå ut med omålade naglar.
6. Jag är läskigt pedantisk.
7. Är nog en av dom mest fördomsfullaste personerna som finns.
8. Jag kan sova hur många timmar i streck som helst.
9. Jag är extremt dålig på mattematik.
10. Jag tål inte killar med rakat huvud.
Det måste vara knäpptyst för att jag ska kunna somna.
Jag är inte speciellt romantisk.
Jag hatar att laga mat.
Jag är inte allergisk mot någonting, är dock vegetarian.
Jag tycker smilegropar på män är sjukt sexigt.
Jag är sexnymfoman och har haft sex med över 259 killar.. Läs punkt 1!


 

Av samn - 21 maj 2011 06:45

Det här är en ganska svår fråga tycker jag. Vad är kärlek? Kärlek är ett så otroligt stort och brett ord. Det är en känsla som väller över en som antingen en hink iskallt vatten, eller en känsla av stötar och blixtrar igenom hela kroppen. Det första jag tänker på när jag hör ordet kärlek, är den där ilningen. Jag vet inte om andra har drabbats av den, men när jag verkligen känner kärlek går det som en riktigt stark ilning i mitten av bröstkorgen. Det är nästan så att jag kan se den i mitt inre när jag tänker på den. Ilningen gör ont samtidigt som det är riktigt skönt att få den. Kärlek är för mig väldigt mycket. Det är vänner, familj och någon kille som man känner att man vill dela sitt liv med. Och mycket mer.


Kärlek är när man känner något för någon som är helt obeskrivligt och ibland nästan för stort för en att hantera. När man bryr sig om honom på ett sätt man aldrig brytt sig om någon förut. Man är kär i varje centimeter av hans kropp, och älskar hans sätt att vara på. Det är kärlek när man ser på honom och när man har hans armar runt sig. När det är så ofantligt mycket kärlek runt omkring dom två när dom är tillsammans, när man ligger i en säng och har bara några centimeter mellan ens ansikten. När man sitter bredvid varandra i en bil och pratar medan ljuset far förbi. När det är bara han och hon och det dom två har tillsammans. Det är han och hon och det ingen annan kan förstå. Det är blickarna dom emellan som gör att dom förstår varandra på en sekund. Det är sättet man kan se på honom och veta hur han känner just då, i denna stund. Det är sättet han känner hon på och sättet då man vet i förväg precis hur han kommer att reagera. Det här är kärlek och jag vet att alla tror att just de har något som är speciellare än alla andras.  För det är så kärlek är. Väldigt speciellt och väldigt sällsynt. 


Sedan finns det annan kärlek, kärleken man känner till sina vänner till exempel. För mig är det kärlek att sitta på en altan och röka en cigarett, samtidigt som man är lite lullig och prata med en vän om något speciellt som gör att man efter den upprökta ciggen, frågar sin vän om man ska ta en till. Bara för att man vill förlänga den där alldeles speciella stunden. Kärlek för mig är när man tillsammans med sina allra bästa vänner står och skriker med till texten av låten som är "våran låt" och känner den där alldeles speciella gemenskapen. Det är kärlek att sitta på ett fik tillsammans och skratta så högt att folk vänder sig om och stirrar med irriterande blickar, men som bara gör att man skrattar ännu högre och ännu mer. Det är kärlek att sitta uppe med någon en hel natt och bara prata om saker som bara vi två kan prata om. Det är kärlek att en sommarkväll gå till en fest med förväntningar lika höga som klackarna man stapplar fram på. Det är kärlek med interna skämt och det är kärlek med skratt bara er två emellan och det är kärlek med tårar som kan släppas inför dem man känner sig trygg med.

Kärlek är stort och obeskrivligt.

Av samn - 20 maj 2011 14:45

Finns allt möjligt, verkligen allt!
i alla tider när någon behövt något har alla alltid sagt, fråga Sofia.. haha redan där har vi svaret
Känns som jag inte kan beskriva det bättre, jag har oftast med med mig allt jag behöver och skulle behöva!

Så där på den punkten är jag lite av ett "kontrollfreak" om man kan uttrycka det så.?

Av samn - 20 maj 2011 14:36

God morgon.. haha nej inte riktigt men

Håller på att hänga lite tvätt, och städa lite, ska om ett tag åka in till stan och gå några ärenden, hämta ut mitt sd kort som äntligen kommit och mitt pass beställa nya linser och lite sånna saker.

Ikväll blir det permiär på bastu säsongen! med lite alkohol grilning och förmodligen första doppen i sjön för i år. ska bli kukl!

Hoppas ni får en fin fredag! det är ju soool och nästan blå himmel!


Av samn - 19 maj 2011 17:08

Ojojoj, mina föräldrar, vad ska man säga det finns så mycket.
Börjar väl med det dom flesta brukar säga om sina föräldrar.
Mina föräldrar är dom bästa man kan ha!


Båda uppvuxna i Södertälje kommun, Pappa i Mölnbo en tätort utanför södertälje, och Mamma en villa i Geneta i Södertälje.
Dom träffades på ett gym, så redan där har vi en liten grej som beskriver dom båda väldigt väl! Träning.
Ändå sedan dom var små små barn har dom hållit på att tränat och tävlat i både det ena andra och de tredje. Allt från vattenskidor fotboll fridrott konståkning
osv osv osv och fortfarande idag tävlar dom visserligen inte längre, men har varit tränare i alla tider. Men nu har dom väl övergått till den punkten i livet
där dom lagt av med allt sånt, men det finns fortfarande inte en lugn stund på dom, tränar gör dom jämnt och ständigt ändå, och tror inte dom skulle tacka nej
till om dom fick något erbjudande.
Dom är två väldigt drivna personer som ofta har flera bollar uppe i luften sammtidigt, driver flera företag tillsammans och tror aldrig jag har mött två så
lika personer av olika kön. Någon gång önskar jag också mig få uppleva en sån soulmate.
Ingen skulle någonsinn kunna tvivla en sekund på att det inte är dom två. dom har varit gifta i 12 år om jag inte mistar mig helt.
Och varit tillsammans i 20 år.


 

Av samn - 18 maj 2011 21:33

Sitter och planerar lite och tänkter på Gran Canaria. Som sagt det ända jag har tankarna på just nu, Lååååt dom här 28 dagarna gååå snabbt nuu!

   



Vet inte alla höga och varje liten grej

Men jag kan bara komma igång den här kan inte vara meningen med det hela, allting bara upprepas

Kanske finns det ingenting att tro, vad behöver vi för att reda ut vad som händer om det inte finns något här för mig

Du låter mig bara för att få reda på att jag känner dina armar runt om mig, men inte värmen

Dina ögon är riktade mot mig, men har du någon gång sett bubblor som inte spricker?  

mitt hjärta tar inte fart,  Kärlek gör inte ont ge upp allt du fick

Var är sanningen när jag behöver den.

Bli av med glitter och guld Sätt kärlek där jag känner det

Göra verkliga fyll i fördjupningen med ett hjärta

Ge det någon slags mening spricka upp visa mig vem du egentligen är, precis en glimt att tro på.

Presentation

Fråga mig

15 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11 12
13
14
15
16
17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27
28
29
30
31
<<< Maj 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards