SaMn

Alla inlägg under maj 2011

Av samn - 9 maj 2011 00:06

Uppvuxen utanför en liten stad och när regnet skulle falla ner skulle jag bara stirra ut i mina fönster.

Drömmen om vad som skulle kunna hända och om jag skulle hamna lycklig skulle jag tacka allt och alla

Hårt på att nå ut, men när jag försökte tala ut kände att ingen kunde höra mig ville tillhöra här men något kändes så fel här så jag bad mig själv att jag kunde bryta mig loss

Jag ska sprida mina vingar och jag ska lära mig att flyga jag ska göra vad som krävs till det att jag rör på himlen

Och jag ska önska och chansa på att göra en förändring och utbrytningen ur mörkret och in i solen men jag kommer inte glömma det jag har lärt mig

Jag tar en risk ta chansen göra en förändring och en utbrytning

Vill känna den varma brisen sova under en palm rusa ut i havet vilken timme på dygnget som helst

Gå ombord ett snabbtåg en resa på ett jetplan, långt långt långt bort

Och utbrytningen

Byggnaderna med hundra våningar svänga runt karuselldörrar kanske jag inte vet var de kommer ta mig men det är bara fortsätta röra på, röra sig på flyga iväg, kasta sig iväg.

Jag ska sprida mina vingar överallt och om jag får för dig lära dig att också flyga som jag så gör jag det.

Fast det är inte lätt att säga hejdå jag måste ta en risk

Ta en chans göra en förändring och utbrytningen ur mörkret och in i solen men jag kommer inte att glömma den plats jag kommer från Jag måste ta en risk Chansa göra en förändring våga och göra en urbrytning från det här stället, jag måste få se världen och längta hem ett tag och kanske då efter allt det inse vad jag har och inte vill förlora och vad jag ska göra



Nothing lasts forever. So live it up, drink it down, laugh it off, avoid all the bullshit, take chances, and never have regrets because at one point.. you did what you wantet.

Av samn - 8 maj 2011 22:38

Alltså jag är fruktansvärt död och tom. Just nu vill jag bara gå och lägga mig och det ska jag också, hade jag tänkt.

Berättar om helgen imorgon och slänger upp resten av bilderna då också.. tror jag haha om inget annat roligare händer, ska iväg till skolan och efter det har jag lite planer men får se hur långt dom tas och når! mm let´s see ska in till staden iallafall och träffa Jonna


Behöver hjälp med en liten liten grej också.

Har ju, eller tror att jag har bestämmt mig för att våga en tatuering , jag tror alltså att jag vågar. Men har en sådan beslutsångest att jag inte vet vart jag ska ta vägen.

which of them?

I fly with my own wings
This too shall pass
Less fantasy, more reality

eller SaMn.. ellelr möjligtvis kanske en exakt identisk som på denna bild.




 

         

Av samn - 4 maj 2011 15:22

Packar mina väskor och drar till Cristin!

Sköööööönt 


Av samn - 4 maj 2011 02:34

Lät han in. Lät han ta. Lät mig tro, vad han än sa.
Jag lät det gå, svävade på moln.
Tills hon slet mig i stycken och spottade på mina sår.
Men ser det ut som om jag sörjer dig, Mer som om jag höjer dig.
För jag kommer aldrig låta dig få se mig svag.
Jag gråter bara i regnet.
Superstolt.
Han vill veta vad jag tänker. om det ändå var så enkelt.
Varför vill du stå med mig i regnet? Varför vill du riva ner mitt stängsel?
jag vet ändå vad som händer.
Så jag gråter bara i regnet.
Gav han allt, allt jag kan ge. Han ville ha mer, det är sån han är.
Ensam är stark, det är sån jag blev. Litar inte på någon och allt är bara hans fel.
Men ser det ut som om jag lackar? Nej.
Mer som om jag tackar dig.
För jag kommer aldrig mer behöva vara svag.
Ingenting har någonsinn gjort mig så förvirrad

 

 

Av samn - 4 maj 2011 01:11

Äntligen!

äntligen hitta jag låten som jag letat efter sedan 2006.

Minns det som igår, vi tjejer satt hemma hos Cristin på altanen i värmen och hade på tven på Mtv, och den här låten och crazy gnarls barkley spelades om om och om igen. Älskar den sommaren, tror nästan den kan ha varit den bästa sommaren i hela mitt liv. Det var jag och tjejerna mot världen, inga problem fanns, livet var bättre än något annat då. Allt var bara såå underbart, och det är det i princip den här låten symboliserar för mig, Glädje bekymmerlöshet sommar sol och värme livet var bara att ta för sig, i den åldern visste man mycket men ändå inte för mycket, allt var bara att köra på, på något konstigt vänster känns det ändå som den sommaren gav dom allra galnaste minnena som jag kommer sitta och tänka på på ålderdomshemmet vid 90 års ålder. den sommaren älskar jag, trots att jag vet att om jag skulle få uppleva den sommaren igen skulle jag absolut inte uppskatta den.. inte alls kanske till och med, men det var då just den åldern och allt som hände och hur allt låg till. Den mest händelserika sommaren jag någonsinn kommer uppleva. 

Därför älskar jag den här låten så mycket jag vet varför jag hitta den just nu

Av samn - 2 maj 2011 23:28

Repris jag vet.


Jag söker hela tiden efter andra möjligheter andra val andra människor, en annan sorts lycka.
När man efter flera gånger får smällen rakt i ansiktet, och när ens kropp är helt slut trots att du legat och sovit i en vecka och knappt orkat äta.
När man känner en sån stress över något man ändå inte gör, ligger stressen där för att man vet att man måste göra det? men ändå aldrig gör det.
Vad är det som gör eller hur hur kan en liten ynka människa som bara skapat olycka svek och fått en att inte bry sig om något annat, hur kan den ändå trots allt det trängt sig in i en i varenda liten vrå i ens hjärna kropp och liv.

Hur kan det dyka upp flera gånger dagligen en massa saker som bara påminner om allt det där som man trodde man hade förträngt totalt.
Hur mycket man hatar den, livet och drar allt över en kam, att allt är bara dåligt, jobbigt, äckligt, och riktigt jävla onödigt.
Ändå kommer du på dig själv hela tiden med att undra vad den gör just nu, hur den mår och framför allt vad den tänker.
Hur patetiskt? mycket patetiskt
Men vem har du att skylla?
Vad du än säger, hur många tårar du än fäller framför den, hur mycket du än skriker slåss och gör onödiga saker som du ångrar rejält.
Den ända du har att skylla är dig själv. Den personen kommer aldrig att lyssna, varken tycka synd om dig eller ge med sig.
allt är ditt fel, du har gjort dina val, och om du nu är så svag att en annan människa, en riktig jävla idiot har fått dig att göra saker som du ångrar efter. så är det fortfarande ingen annans fel än ditt eget.
Hur lång tid ska det ta att bearbeta? hur vuxen måste jag hinna bli?
Hur mycket ska jag hinna göra fel innan ödet vänder om och får mig på andra vägar.
Men vad som än händer kommer jag alltid att vilja stå där framför dig och ta ditt skott.
Och det är helt sjukt att det får vara så.

Av samn - 2 maj 2011 17:03

Jag har så underbara vänner. Ni är så fina tack för att ni finns!


 

Av samn - 1 maj 2011 12:39

Idag hade jag bara tänkt att döö.

idag är ingen riktigt bra dag alls, skulle jag chansa och inte sväva ut i overkligheten för mycket skulle jag chansa på att jag fortfarande är riktigt riktigt  full!

Jag träffade också på världens verkligen världens skönaste taxi chaufför igår, men den historian tar jag en annan gång! 

Nu är det Maj, som min mormor heter ja alltså Maj.

  Enda bilden från igår


Presentation

Fråga mig

15 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11 12
13
14
15
16
17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27
28
29
30
31
<<< Maj 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards